Austria - tara mea de vis, tara mea de dor



Austria este ţara unde aş reveni mereu în vacanţă, de fapt e ţara unde m-aş muta dacă mi-aş permite. Aşa că majoritatea vacanţelor mele au ca destinaţie Austria, pentru că vreau să descopăr cât mai multe dintre splendorile acesteia. Acum câtva ani am fost într-un sejur la Salzburg, printr-o agenţie de turism. Până acum orice vacanţă o făcusem pe cont propriu alegând destinaţii turistice în Europa, deoarece îmi place să merg să mă relaxez în civilizaţie, şi tot timpul voi alege destinaţii externe în defavoarea unor sejururi în România, şi voi alege tot timpul vacanţa la munte în detrimentul unei vacanţe la mare. Prefer aerul curat şi liniştea în locul aglomeraţiei şi gălăgiei. Ei, îmi place şi marea, dar mai mult de 2-3 zile maxim de stat într-o staţiune de la mare nu rezist. Mă bălăcesc de câteva ori şi cam asta e toată distracţia. Destul de ciudat totuşi, îmi doresc să merg într-o croazieră, dar nu una foarte lungă, ci una de câteva zile măcar ca experienţă nouă.

Dar să revin la ceea ce doream să vă povestesc. Am crezut că dacă merg la o agenţie de turism voi avea parte de ceva inedit, dar am avut de o experienţă ciudată. Am ales o agenţie la întâmplare (probabil că asta a fost şi greşeala mea, trebuie să mă fi documentat înainte) şi am intrat cerând să văd ofertele pentru Austria şi unde ne-ar putea recomanda doamna agent de turism să vizităm în Austria, iar doamna s-a uitat cu un aer foarte superior la mine şi mi-a zis:

-          Viena este superbă. Acolo ar trebui să mergeţi.
-        În Viena am fost în city break anul trecut. Într-adevăr este minunată, dar aş vrea altă destinaţie totuşi că de asta am trecut pe la dvs., să îmi recomandaţi ceva la care eu m-aş fi gândit. 

Cred că dacă îmi doream ceva atât de evident aş fi putut să mă duc şi eu la Viena până la urmă. M-aş fi aşteptat ca un agent de turism să accepte provocarea mea de a-mi face o recomandare mult mai puţin evidentă decât să vizitez Viena. Oricum, după ce s-a liniştit în privinţa faptului că suntem puşi la punct cu oraşul Viena, ne-a recomandat să mergem la Salzburg şi nu am regretat nicio clipă că am urmat recomandarea de a merge acolo. Dar, la hotel iar am trecut prin emoţii. La cazare mi s-a cerut cardul bancar în cazul în care agenţia nu plăteşte. Mi-a picat faţa deoarece noi dădusem deja banii pe cazare către agenţie, iar dacă aceasta nu plătea urma ca noi să suportăm costurile încă o dată, iar când reveneam în ţară să ne fi recuperat banii cum am fi putut.

Trecând şi peste acest aspect, pentru că nu vroiam să îmi stric vacanţa, am stat la Salzburg 4 zile în care am colindat şi descoperit oraşul în toată splendoarea sa, cu castele, pietonale, case vechi şi unghere care mai de care mai minunate. În plus, zonele aşa zis rurale din jurul oraşului sunt alcătuite din nişte mini-sate cu adevărat pitoreşti. Uimitor pentru un român, totul era la vedere, deschis şi fără griji, cu toate că în satul pe care l-am vizitat noi părea să nu existe ţipenie de om. Unde or fi fost toţi este un mister pentru mine până în ziua de azi. Singurul regret pe care îl am din vacanţa asta este că am ales să ne cazam la un hotel de 4 stele din oraş, când am fi putut să stăm la o pensiune minunată, plină cu flori, dintr-un sătuc din aproprierea oraşului, şi asta este iarăşi vina agenţiei de turism, noi nu aveam de unde să ştim că există şi această posibilitate şi ar fi fost drăguţ să ne recomande şi aşa ceva.
Vă ataşez câteva poze ca să vă faceţi o idee despre câte minunăţii poate ascunde un oraş şi cum arată satele din Austria.







 Acestea  sunt din oraş, Salzburg




Iar acestea sunt din sătuc, să vă faceţi o idee cum arată o pensiune acolo

Oricum cam asta mi-a fost învăţătura de minte cu agenţiile de turism puţin cam nepregătite. Vacanţa pe cont propriu aduce într-adevăr un stres în plus, dar măcar dacă faceţi o alegere proastă este alegerea voastră. O agenţie de turism ar trebui să fie până la urmă un partener de încredere, iar un astfel de partener ce poate fi recomandat cu încredere este CND Turism, oferta acestora poate fi consultată aici.
Până la urmă voi ce preferaţi: vacantele pe cont propriu sau prin agenţie? Mi-ar plăcea să aflu părerile voastre la secţiunea de comentarii.

Articol scris pentru Spring SuperBlog 2014
 

Labels: